REGULAMIN APTEKI INTERNETOWEJ
„SEKRETZDROWIA.PL”
obowiązujący od dnia 01 kwietnia 2021r.
1. Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania oraz realizacji zakupów w Sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedającego pod adresem: www.sekretzdrowia.pl.
2. Właścicielem Sklepu jest spółka FAMILYPHARM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Koluszkach, ul. Warszawska 117, 95-040 Koluszki, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000643840, REGON: 365764281, NIP: 7282811812, o kapitale zakładowym 15.800,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy osiemset złotych 00/100) w całości pokrytym.
3. Klient korzystając z Apteki internetowej może kontaktować się z jego właścicielem za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: d.rzanek@familypharm.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu 607250232.
§ 1.
DEFINICJE
Pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie mają następujące znaczenie:
1. Apteka internetowa (Apteka) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.sekretzdrowia.pl, za pośrednictwem którego Kupujący/ Użytkownik może złożyć Zamówienie, prowadzony przez aptekę ogólnodostępną pod nazwą Apteka Familypharm posiadającą zezwolenie na prowadzenie apteki ogólnodostępnej wydane przez Łódzkiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w dniu 25 listopada 2016 r., nr zezwolenia: FŁ-I.8520.169.2016, prowadzona przez spółkę FAMILYPHARM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Koluszkach, ul. Warszawska 117, 95-040 Koluszki, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000643840, REGON: 365764281, NIP: 7282811812 (Prowadzący Aptekę).
2. Dane osobowe – oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej takie jak m.in.: imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres dostawy Produktów, adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail, login i hasło Użytkownika, adres IP komputera, z którego dokonano rejestracji Konta Indywidualnego lub Zamówienia itp., niezbędne do zawarcia Umowy sprzedaży i złożenia Zamówienia.
3. Konsument – Kupujący/ Użytkownik będący osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnych niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak również Przedsiębiorca działający na prawach Konsumenta który dokonuje u Sprzedającego zakupu.
4. Konto Indywidualne – podstrona Witryny, która jest chroniona hasłem ustalonym indywidualnie przez Kupującego, na której gromadzone są w szczególności informacje o Kupującym i dokonywanych przez niego Zamówieniach.
5. Koszyk – lista produktów sporządzona przez Kupującego z Produktów oferowanych w Aptece Internetowej.
6. Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego również osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, dokonująca zakupów w Aptece Internetowej za pośrednictwem Witryny na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
7. Pliki cookie - pliki zapisywane na urządzeniu Klienta, podczas odwiedzin Klienta na stronie Sklepu, w których przechowywane są ustawienia i inne informacje używane na odwiedzanych przez niego stronach.
8. Produkt (Produkty) – rzecz ruchoma prezentowana w Aptece Internetowej, której dotyczy Umowa sprzedaży, w tym również produkt leczniczy wydawany bez przepisu lekarza, z wyjątkiem produktów leczniczych, których wydanie ograniczone jest wiekiem pacjenta lub innymi ograniczeniami wynikającymi z obowiązujących przepisów prawa.
9. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 331 § 1 kodeksu cywilnego, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
10. Przedsiębiorca działający na prawach Konsumenta – Kupujący będący osobą fizyczną zawierający umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Klienta będącego Konsumentem stosuje się również do takiego Przedsiębiorcy, z wyłączeniem przepisu art. 558¹ zdanie drugie Kodeksu cywilnego. Wobec Przedsiębiorcy, o którym mowa w niniejszym punkcie nie stosuje się również przepisów art. 563 oraz art. 567 § 2 Kodeksu cywilnego;
11. Regulamin – niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin należy rozumieć zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344).
12. Sprzedający – spółka FAMILYPHARM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Koluszkach, ul. Warszawska 117, 95-040 Koluszki, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000643840, REGON: 365764281, NIP: 7282811812. Dane do kontaktu ze Sprzedającym:
Apteka Familypharm
ul. Przejazd 6, 95-040 Koluszki
Telefon: 663303609
E-mail: kontakt@sekretzdrowia.pl
13. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów, zawierana przez Sprzedającego z Kupującym/ Użytkownikiem bez jednoczesnej obecności obydwu stron, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, a w szczególności za pomocą Witryny, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
14. Użytkownik – Kupujący, który dokonał rejestracji Konta Indywidualnego w Witrynie.
15. Witryna – portal internetowy Apteki Internetowej prowadzony pod adresem: www.sekretzdrowia.pl, za pośrednictwem którego Apteka prowadzi sprzedaż wysyłkową Produktów.
16. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego/ Użytkownika określające w szczególności jednoznacznie rodzaj i ilość Produktów oraz zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży.
§ 2.
KONTAKT
1. W razie jakichkolwiek wątpliwości bądź pytań związanych z korzystaniem z Witryny, złożeniem Zamówienia, korzystaniem z Produktów zakupionych za pośrednictwem Witryny, ochrony Danych Osobowych czy jakichkolwiek innych kwestii, Kupujący może kontaktować się ze Sprzedającym w następujący sposób za pośrednictwem:
a) Poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@sekretzdrowia.pl
b) Poczty tradycyjnej na adres: Apteka Familypharm, ul. Przejazd 6, 95-040 Koluszki
c) Telefonu: 663303609
d) Osobiście w aptece stacjonarnej w: Apteka Familypharm, ul. Przejazd 6, 95-040 Koluszki
2. Apteka nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nią z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość.
§ 3.
POSTANOWIENIA OGÓLNE DOTYCZĄCE SPRZEDAŻY WYSYŁKOWEJ
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkowników z Witryny, zawierania Umowy sprzedaży, sposoby płatności oraz dostawy Produktów, zasady składania reklamacji, warunki zwrotu Produktów i odstąpienia od Umowy sprzedaży.
2. Usługi świadczone przez Aptekę za pośrednictwem Witryny są usługami, o których mowa w art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 123), a Prowadzący Aptekę jest usługodawcą w rozumieniu tej ustawy.
3. Apteka świadczy drogą elektroniczną za pośrednictwem Witryny usługi związane z wysyłkową sprzedażą Produktów, w tym wysyłkową sprzedaż produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza, z wyjątkiem produktów leczniczych, których wydanie ograniczone jest wiekiem pacjenta.
4. Apteka nie prowadzi wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych z przepisu lekarza (na receptę).
5. Apteka prowadzi wyłącznie detaliczny obrót Produktami oraz nie prowadzi sprzedaży produktów leczniczych, suplementów diety i innych produktów określonych w art. 72 ust. 5 w zw. z art. 87 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2301) przedsiębiorcom prowadzącym apteki ogólnodostępne i hurtownie farmaceutyczne.
6. Sprzedający ma prawo odmówić sprzedaży Produktu w sytuacji, gdy:
a) zostanie powzięte uzasadnione podejrzenie, że Produkt może być wprowadzony do dalszego obrotu lub wykorzystany w działalności gospodarczej Kupującego bądź wykorzystany w inny niezgodny z prawem sposób;
b) sprzedaż Produktu stanowiłaby naruszenie obowiązujących przepisów prawa, w tym również przepisów dotyczących sprzedaży detalicznej produktów leczniczych i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze.
7. Wszystkie Produkty sprzedawane w Aptece tj. w szczególności kosmetyki, suplementy diety, sprzęt medyczny i leki, zostały dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie stosownych przepisów prawa i decyzji właściwych władz administracyjnych. Produkty te są oryginalne, dostarczone i przechowywane zgodnie z odpowiednimi przepisami określonymi przez dystrybutorów i producentów. Wszystkie Produkty zostały nabyte od uprawnionych podmiotów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
8. Opisy Produktów znajdujące się na Witrynie służą wyłącznie celom informacyjnym. Przed użyciem zakupionego Produktu należy zapoznać się z ulotką, zawierającą przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowania oraz informacje dotyczące stosowania danego produktu, bądź należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany może zagrażać życiu lub zdrowiu. Apteka nie odpowiada za niedostosowanie się Kupującego do zaleceń w zakresie użytkowania nabytych Produktów.
9. Złożenie zamówienia na Produkty oferowane przez Aptekę oraz realizacja zamówień złożonych za pośrednictwem Witryny odbywa się na podstawie Regulaminu, w treści obowiązującej na dzień złożenia Zamówienia oraz na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
10. Do wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych, oferowanych przez Aptekę za pośrednictwem Witryny nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 30 maja
2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287) zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 7 tej ustawy.
11. Wszystkie użyte na Witrynie nazwy Produktów, marki, znaki graficzne i słowno-graficzne są własnością firm farmaceutycznych i kosmetycznych. Sprzedający, Apteka i Prowadzący Aptekę nie ponoszą odpowiedzialności za wygląd oferowanych Produktów, jak również za sposób oryginalnego opakowania Produktów oraz zgodność opakowania z obowiązującymi przepisami.
12. Apteka zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów znajdujących się w ofercie. Momentem decydującym o cenie danego Produktu jest moment złożenia Zamówienia na Witrynie.
13. Ceny i promocje na Witrynie mogą się różnić od cen i promocji w ofercie Apteki stacjonarnej.
14. Sprzedający nie wyraża zgody na kopiowanie treści stanowiących elementy lub zawartość Witryny bez jego pisemnej uprzedniej zgody.
§ 4.
WYMAGANIA TECHNICZNE
1. Kupujący/ Użytkownik, aby móc poprawnie korzystać z Witryny, powinien dysponować aktywnym kontem e-mail (poczty elektronicznej) oraz urządzeniem podłączonym do internetu (komputer, laptop, telefon lub tablet), spełniającym następujące, minimalne wymagania techniczne:
a) Microsoft Edge w aktualnie najnowszej wersji;
b) Mozilla Firefox w aktualnie najnowszej wersji;
c) Google Chrome w aktualnie najnowszej wersji;
d) Opera w aktualnie najnowszej wersji;
e) Safari w aktualnie najnowszej wersji;
z zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o rozdzielczości poziomej z tym zastrzeżeniem, że w trakcie korzystania z Witryny powinno się wyłączyć wszelkie oprogramowanie firm trzecich mogące mieć wpływ na funkcjonowanie ww. przeglądarek internetowych, gdyż mogą mieć wpływ również na funkcjonalność Witryny.
2. Wyżej wymienione przeglądarki powinny mieć włączoną obsługą języka JavaScript oraz akceptować pliki typu „cookies”.
3. Minimalna przepustowość łącza internetowego powinna być możliwie jak największa.
4. Witryna jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu powyżej 300 px.
§ 5.
REJESTRACJA UŻYTKOWNIKA
1. W celu zakupu Produktu za pośrednictwem Witryny Kupujący może założyć Konto Indywidualne zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
2. W celu założenia Konta Indywidualnego Kupujący zobowiązany jest dokonać bezpłatnej rejestracji poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego i podanie w nim wymaganych danych.
3. W celu zarejestrowania Konta Indywidualnego i ukończenia procesu rejestracji Kupujący musi zaakceptować warunki niniejszego Regulaminu i Polityki prywatności.
4. W wyniku rejestracji utworzone zostanie Kupującemu Konto Indywidualne na Witrynie, za pośrednictwem którego będzie mógł dokonywać zakupu Produktów i korzystać z innych funkcjonalności dostępnych na Witrynie, jak np. dostęp do historii zamówień oraz zbioru zapisanych i zakupionych Produktów.
5. Po dokonaniu rejestracji każdorazowe logowanie do Witryny odbywa się przy wykorzystaniu adresu e-mail stanowiącego login oraz hasła, które Użytkownik wskazał podczas rejestracji.
6. Użytkownik zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy loginu i hasła do Konta Indywidualnego oraz do ich ochrony przed wykorzystaniem przez osoby do tego nieupoważnione. Użytkownik jest odpowiedzialny za wszelkie działania związane z posługiwaniem się loginem i hasłem do swojego Konta Indywidualnego na Witrynie, w granicach wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, przy czym hasło stanowi informację poufną do wyłącznej wiadomości Użytkownika.
7. Użytkownik może w każdej chwili żądać usunięcia swojego Konta Indywidualnego poprzez wysłanie żądania jego usunięcia na adres e-mail: kontakt@sekretzdrowia.pl. Po otrzymaniu wiadomości konto Kupującego zostanie usunięte niezwłocznie.
§ 6.
PROCEDURA SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Zamówienia przyjmowane są za pośrednictwem:
a. Witryny pod adresem: www.sekretzdrowia.pl
b. poczty elektronicznej pod adresem e-mail: kontakt@sekretzdrowia.pl;
c. w miejscu prowadzenia Apteki (Apteka stacjonarna), tj. pod adresem: Apteka Familypharm, ul. Przejazd 6, 95-040 Koluszki
2. Za pomocą Witryny i poczty elektronicznej Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok kalendarzowy.
3. Zamówienia składane w Aptece stacjonarnej można składać od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 14:00.
4. Złożenie Zamówienia przez Kupującego/ Użytkownika oznacza, że składa on Sprzedającemu ofertę zawarcia Umowy sprzedaży zamówionego Produktu oraz że jest świadomy tego, że realizacja Zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty za nabyty produkt, pokrycia kosztów dostawy oraz ewentualnych kosztów związanych z wybranym przez niego sposobem płatności. Szczegółowe informacje dotyczące kosztów dostawy i sposobów płatności znajdują się w zakładkach Witryny, pt. Koszty i czas dostawy oraz Formy płatności.
5. W celu złożenia Zamówienia Kupujący/Użytkownik dokonuje czynności zgodnie ze wskazaniami i komunikatami zamieszczonymi na Witrynie.
6. Formularz zamówienia zawiera:
a. dane identyfikujące placówkę: nazwę, adres, numer telefonu placówki przyjmującej zamówienie, numer aktualnego zezwolenia na jej prowadzenie;
b. dane dotyczące zamawiającego: imię i nazwisko albo nazwę i adres, adres poczty elektronicznej - jeżeli dotyczy, numer telefonu kontaktowego;
c. dane dotyczące odbiorcy: imię i nazwisko albo nazwę i adres, numer telefonu kontaktowego - jeżeli nie są zgodne z danymi zamawiającego;
d. dane dotyczące zamawianego produktu leczniczego: nazwę, dawkę, wielkość opakowania, postać farmaceutyczną, liczbę opakowań;
e. numer zamówienia, datę, imię i nazwisko osoby przyjmującej zamówienie.
7. Jeżeli Kupujący/ Użytkownik po wyświetleniu podsumowania zamówienia nie naciśnie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”, w ciągu 24 godzin otrzyma wiadomość e-mail, a także link do Apteki Internetowej umożliwiający powrót do podsumowania Zamówienia i kontynuowanie zakupów.
8. Po złożeniu Zamówienia poprzez naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” Kupujący/ Użytkownik zostaje przekierowany na stronę potwierdzającą wpłynięcie Zamówienia do systemu Apteki Internetowej, a na podany przez Kupujący/ Użytkownik w trakcie składania zamówienia (lub rejestracji) adres e-mail zostaje wysłane potwierdzenie przyjęcia Zamówienia wraz z dodatkowymi informacjami w zależności od wybranej formy płatności i sposobu dostawy. Wiadomość e-mail od Sprzedającego jest jedynie potwierdzeniem otrzymania Zamówienia.
9. Umowę sprzedaży uważa się za zawartą z momentem otrzymania przez Kupującego/ Użytkownika wiadomości e-mail informującej o wysłaniu zamówienia lub w przypadku dokonania płatności za zamówienie.
10. Sprzedający jest uprawniony do wprowadzenia maksymalnej ilości sztuk danego Produktu objętej jednym Zamówieniem.
11. Zamówienia opłacane z góry zostaną automatycznie anulowane w przypadku braku zaksięgowania na rachunku bankowym Sprzedającego pełnej ceny Produktu w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia złożenia przez Kupującego Zamówienia.
12. Przy wyborze płatności przelewem lub kartą debetową należy dokonać płatności na etapie składania Zamówienia poprzez opcję „Zapłać teraz” widoczną na koncie Kupującego po zalogowaniu się w zakładce „Moje zamówienia” lub przelewem na rachunek bankowy Sprzedającego w PKO BP o numerze: 37 1020 3378 0000 1802 0379 5838.
13. Zamówienie, które zostało opłacone, tj. została zaksięgowana na rachunku bankowym Sprzedającego pełna cena za Zamówienie, zostanie automatycznie potwierdzone przez Sprzedającego poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail Kupującego wskazany przy składaniu Zamówienia lub podczas rejestracji.
14. Informacja o dostępności Produktów zawarta jest na karcie danego Produktu na Witrynie, pod kodem danego produktu.
15. Informacje o Produktach, które są podane na Witrynie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740).
16. W przypadku ograniczonej dostępności Produktu, na karcie danego Produktu po wybraniu ilości i naciśnięciu „dodaj do koszyka” pojawia się adnotacja „Maksymalna ilość tego produktu jaką możesz zakupić wynosi” lub „Produkt dostępny w małej ilości”, a obok pokazana jest przybliżona ilość Produktu w magazynie. W sytuacji, gdyby informacja umieszczona na Witrynie nie była zgodna z rzeczywistą dostępnością danego Produktu, Sprzedający poinformuje o tym Kupującego/ Użytkownika wysyłając mu wiadomość na wskazany przez niego adres e-mail lub przekaże informację drogą telefoniczną na wskazany przez niego numer telefonu w terminie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. To samo dotyczyć będzie braku Produktu lub wydłużenia terminu realizacji Zamówienia z jakichkolwiek przyczyn.
17. W przypadku określonym w ust. 16 powyżej, Kupujący/ Użytkownik może albo potwierdzić, że jest dalej zainteresowany realizacją Zamówienia albo (w przypadku braku danego Produktu lub braku woli po stronie Kupującego dalszej realizacji Zamówienia) wyrazić wolę anulowania Zamówienia i otrzymania zwrotu uiszczonej kwoty w terminie do 14 (czternastu) dni od daty anulowania Zamówienia. Za datę anulowania Zamówienia rozumie się datę otrzymania przez Sprzedającego informacji o anulowaniu Zamówienia albo datę wysłania Kupującemu/ Użytkownikowi informacji o anulowaniu Zamówienia przez Sprzedającego.
18. Ze względu na dynamiczny przyrost Zamówień w niektórych przypadkach informacja o dostępności danych Produktów znajdująca się na karcie danego Produktu może mieć charakter szacunkowy. Sprzedający dołoży wszelkich starań, aby informacja o dostępności poszczególnych Produktów była aktualizowana na bieżąco.
19. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za problemy związane z potwierdzeniem Zamówienia dokonywanym przez Kupującego/ Użytkownika za pośrednictwem poczty e-mail, które wynikają z ustawień serwerów pocztowych konta poczty elektronicznej Kupującego/ Użytkownika oraz jego indywidualnej konfiguracji zabezpieczenia komputera i programu pocztowego, za pomocą których dokonuje zamówienia.
20. Sprzedający zastrzega sobie prawo do usunięcia danych wprowadzonych przez Kupującego/ Użytkownika podczas rejestracji lub dokonywania Zamówienia w sytuacji, gdy są one błędne lub nieprawdziwe lub należą do innego podmiotu niż Kupujący/ Użytkownik. W miarę możliwości, Sprzedający poinformuje Kupującego/ Użytkownika o fakcie usunięcia takich danych oraz o konieczności przekazania poprawnych danych.
21. W przypadku podania przez Kupującego/ Użytkownika błędnych lub niedokładnych danych albo danych innego podmiotu, Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Zamówienia lub opóźnienia w dostarczeniu Zamówienia.
22. Użytkownik podczas korzystania z Witryny zobowiązany jest w szczególności do:
a. niedostarczania i nieprzekazywania treści bezprawnych, tj. zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności treści zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
b. korzystania z Witryny w sposób niezakłócający jej poprawnego funkcjonowania, a w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;
c. korzystania z Witryny w sposób nieuciążliwy dla innych Użytkowników oraz Sprzedającego;
d. korzystania z Witryny w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a także z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
23. Zgodnie z § 8 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych (Dz.U. z 2015 r. poz. 481), formularz zamówienia Produktu jest przechowywany przez Sprzedającego przez okres 3 (trzech) lat, licząc od pierwszego dnia roku kalendarzowego następującego po roku, w którym złożono Zamówienie.
§ 7.
PŁATNOŚCI ORAZ DOSTAWA PRODUKTÓW
1. Wszystkie ceny podane na Witrynie wyrażone są w walucie polskiej i są cenami brutto, tj. zawierają podatek VAT w wysokości należnej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Do wartości Zamówienia zostają doliczone także koszty przesyłki zgodnie z wybranym przez Kupującego/ Użytkownika sposobem dostawy oraz ewentualne dodatkowe koszty związane z wybranym przez Kupującego/ Użytkownika sposobem płatności. Szczegółowe informacje dotyczące kosztów dostawy i sposobów płatności znajdują się w zakładkach Witryny, pt. Koszty i czas dostawy oraz Formy płatności.
2. Kupujący/ Użytkownik ma możliwość uiszczenia ceny zamówionego Produktu:
a. w ramach usługi Przelewy24 – szybkie płatności;
b. przy odbiorze przesyłki (za pobraniem) – przy wyborze tej opcji płatności, do kwoty zamówienia oraz kosztów przesyłki doliczona zostanie dodatkowa opłata w wysokości 4,99(słownie: cztery złotych 99/100) zł;
c. przelewem zwykłym lub pocztowym;
d. przy odbiorze osobistym w siedzibie Apteki – ul. Przejazd 6, 95-040 Koluszki – gotówką lub kartą płatniczą.
3. Realizacja Zamówienia płatnego za pobraniem lub przy odbiorze bezpośrednio od Sprzedającego następuje po potwierdzeniu przez Kupującego/ Użytkownika Zamówienia, a Zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedającego.
4. W przypadku wystąpienia problemów technicznych po stronie operatora transakcji lub banku Kupującego/ Użytkownika, istnieje możliwość realizacji przelewu za zamówienie w sposób tradycyjny (przelewem zwykłym) na rachunek bankowy Sprzedającego PKO BP o numerze: 37 1020 3378 0000 1802 0379 5838 . W tytule należy określić numer Zamówienia, za który następuje zapłata.
5. Zamówiony przez Kupującego/ Użytkownika Produkt może być:
a. odebrany osobiście przez Kupującego/ Użytkownika w Aptece stacjonarnej położonej w Koluszkach, 95-040, ul. Przejazd 6.
b. przesłany do Kupującego/ Użytkownika za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD Polska Sp. z o.o. na adres dostawy podany przy wypełnianiu formularza Zamówienia;
6. Kupujący/ Użytkownik w formularzu Zamówienia wybiera jedną formę dostawy ze wskazanych powyżej.
7. Dostawa Produktów realizowana jest wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej na wskazany przez Kupującego/ Użytkownika adres podczas składania Zamówienia.
8. Produkty lecznicze nie są wysyłane za pośrednictwem Paczkomatów In Post. Wysyłka produktu leczniczego odbywa się warunkach zapewniających jego jakość oraz bezpieczeństwo stosowania zgodnie z art. 68 ust 3k ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2301), co stanowi podstawę do ograniczenia wyboru sposobu dostawy w trakcie składania Zamówienia.
9. Do wartości Zamówienia doliczany jest koszt dostawy według cennika umieszczonego na Witrynie, który widoczny jest przy wyborze formy dostawy przy wypełnianiu formularza Zamówienia. Koszt dostawy obciąża Kupującego/ Użytkownika.
10. Po otrzymaniu płatności lub po wpłynięciu Zamówienia w przypadku płatności „za pobraniem” oraz odbioru osobistego Apteka niezwłocznie przystępuje do realizacji Zamówienia.
11. Czas realizacji zamówienia, na który składa się skompletowanie Zamówienia, przy założeniu dostępności wszystkich jego elementów w Aptece, zabezpieczenie przesyłki, przygotowanie do nadania, wynosi maksymalnie 1-3 dni roboczych na terenie Polski oraz 2-3 dni roboczych poza terytorium Polski, które liczone są od:
a. daty wpływu środków w systemie – szybkie płatności – w przypadku wyboru płatności za pośrednictwem systemu Przelewy24;
b. zaksięgowania wpłaty na koncie Apteki – przy przelewie tradycyjnym;
c. dnia wpłynięcia Zamówienia – w przypadku wyboru płatności „za pobraniem” lub odbioru osobistego w Aptece.
12. Apteka zastrzega sobie prawo do obciążenia Kupującego/ Użytkownika kosztami transportu zamówionych Produktów w przypadku, gdy z winy Kupującego/ Użytkownika zamówienie nie może zostać poprawnie i terminowo doręczone, w szczególności dotyczy to sytuacji takich, jak odmowa odebrania przez Kupującego/ Użytkownika przesyłki, błędnie podany przez Kupującego/ Użytkownika w formularzu Zamówienia adres doręczenia oraz nieodebranie przesyłki w terminie.
13. Przed odebraniem przesyłki Kupujący/ Użytkownik powinien sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie lub czy nie posiada śladów otwarcia. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki jest uszkodzone lub nosi oznaki prób otwarcia należy przesyłki nie przyjmować oraz skontaktować się z Apteką. Zalecane jest w takim przypadku sporządzenie protokołu szkody w obecności dostawcy.
14. W przypadku niedostarczenia przesyłki z winy dostawcy i otrzymania od Kupującego/ Użytkownika informacji o niedoręczeniu zamówionego Produktu, Apteka zwraca Kupującemu/ Uzytkownikowi uiszczone przez niego kwoty niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o niedoręczeniu Produktu.
§ 8.
ZWROTY I ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Zgodnie z art. 68 ust. 3l ustawy z dnia 6 września 2001 r. –Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2301), produkty lecznicze i wyroby medyczne wydawane z apteki ogólnodostępnej w ramach wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych nie podlegają zwrotowi. Nie dotyczy to produktu leczniczego i wyrobu medycznego, który jest zwracany z powodu wady jakościowej, niewłaściwego wydania lub sfałszowania produktu leczniczego (art. 68 ust. 3m ww. ustawy). Produkt taki należy niezwłocznie odesłać na adres Apteki wraz z dowodem dokonania zakupu Produktu w Aptece. Celem uniknięcia wszelkich nieprawidłowości i rozstrzygnięcia ewentualnych wątpliwości zaleca się uprzedni kontakt telefoniczny, elektroniczny lub pisemny z Apteką przed dokonaniem faktycznego zwrotu Produktu.
2. Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287) Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest w szczególności:
a) Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
b) Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
c) Produkty które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
3. Zgodnie z § 3 pkt 8 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych (Dz.U. z 2015 r. poz. 481) przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287) nie stosuje się, zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 7 tej ustawy, do umów dotyczących usług zdrowotnych świadczonych przez pracowników służby zdrowia pacjentom w celu oceny, utrzymania lub poprawy ich stanu zdrowia, łącznie z przepisywaniem, wydawaniem i udostępnianiem produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych, bez względu na to, czy są one oferowane za pośrednictwem placówek opieki zdrowotnej.
4. W przypadku produktów innych niż wskazane w ust. 1 i 2 powyżej, Kupujący/ Użytkownik będący Konsumentem może w terminie 14 (czternastu) dni od dnia odebrania Zamówienia odstąpić od Umowy sprzedaży bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów zwrotu produktów (odesłania Produktu do Apteki).
5. Termin 14 (czternastu) dni, o którym mowa powyżej, liczony jest od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie Produktu lub w którym w posiadanie Produktu weszła osoba trzecia inna niż dostawca i wskazana przez Konsumenta. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
6. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument powinien poinformować Sprzedającego o odstąpieniu od Umowy sprzedaży w drodze jednostronnego oświadczenia woli w formie pisemnej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@sekretzdrowia.pl lub pisemnie pocztą tradycyjną na adres: ul. Przejazd 6, 95-040 Koluszki.
7. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287). Skorzystanie ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy sprzedaży jest zalecane, ale nie jest konieczne. Konsument może samodzielnie sporządzić odpowiednie oświadczenie, które będzie w sposób jednoznaczny świadczyło o odstąpieniu przez niego od Umowy sprzedaży.
8. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od Umowy sprzedaży uważa się ją za niezawartą. Konsument ma wtedy obowiązek zwrócić Sprzedającemu zakupiony uprzednio Produkt niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 (czternastu) dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed upływem terminu (istotna jest data stempla pocztowego). Odesłanie Produktu następuje na koszt i ryzyko Konsumenta, na adres Sprzedającego wskazany w niniejszym Regulaminie.
9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
10. Sprzedający zwraca niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi kosztów dodatkowych, zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287).
11. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że wyraził on zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
12. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
13. Konsument jest zobowiązany do odpowiedniego zabezpieczenia zwracanych produktów i ich nieodsyłanie w kopertach zwykłych.
14. Apteka nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
§ 9.
REKLAMACJE
1. Prowadzący Aptekę jest odpowiedzialny względem Kupującego/ Użytkownika, na zasadach określonych w art. 556 - 576 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740), jeżeli Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Kupujący/ Użytkownik na zasadach określonych w powyższych przepisach ma prawo żądania usunięcia wady, wymiany produktu na wolny od wad, obniżenia ceny albo może odstąpić od Umowy Sprzedaży. Kupujący/ Użytkownik nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada Produktu jest nieistotna.
2. Jeśli Produkt sprzedany ma wadę, Kupujący/ Użytkownik może również żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. Prowadzący Aptekę jest wówczas obowiązana wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego/ Użytkownika. Prowadzący Aptekę może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego/ Użytkownika, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową Produktu wadliwego w sposób wybrany przez Kupującego/ Użytkownika jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
3. Reklamacje należy kierować za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail: kontakt@sekretzdrowia.pl lub pisemnie pocztą tradycyjną na adres: ul. Przejazd 6, 95-040 Koluszki. Składana reklamacja powinna zawierać co najmniej: dane kontaktowe składającego reklamację (imię i nazwisko lub nazwę podmiotu, adres korespondencyjny), numer zamówienia, opis zaistniałych nieprawidłowości, jak również wskazanie daty i okoliczności wystąpienia lub stwierdzenia wad. Reklamowane Produkty należy dostarczyć do wraz z Reklamacją. Reklamowane Produkty należy przesłać lub dostarczyć osobiście na adres: ul. Przejazd 6, 95-040 Koluszki. Apteka nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
4. Prowadzący Aptekę rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania reklamacji. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona na podany adres lub adres e-mail. W przypadku braku ustosunkowania się przez Aptekę we wskazanym terminie uważa się, że żądanie uznano za uzasadnione.
5. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji przez Prowadzącego Aptekę, Kupujący/ Użytkownik ma prawo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzeniu roszczeń dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych rzeczników konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl.
6. Sprzedający nie udziela Kupującemu/ Użytkownikowi gwarancji w rozumieniu art. 577 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740). Sprzedający przekazuje gwarancje udzielone przez producentów Produktów sprzedawanych w Aptece Internetowej lub informacje o takich gwarancjach.
§ 10.
REKLAMACJE W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Sprzedający podejmuje działania mające na celu zapewnienie w pełni poprawnego działania Apteki Internetowej oraz zmierzające do wyeliminowania zagrożeń takich jak SPAM, ataki hakerskie i wirusy, w szczególności poprzez:
a) kontrolę plików zapisanych na serwerze za pomocą programu antywirusowego wykrywającego szkodliwe oprogramowanie i działania osób trzecich;
b) przeciwdziałanie rozpowszechniania SPAMu.
2. Wszelkie nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Apteki Internetowej Kupujący może zgłosić pisemnie na adres do kontaktów wskazany w § 2 niniejszego Regulaminu lub mailowo na adres: kontakt@sekretzdrowia.pl.
§ 11.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania przez Sprzedającego Danych Osobowych wykorzystywanych w celu realizacji Zamówień są opisane w Polityce prywatności znajdującej się w zakładce „Polityka prywatności”.
§ 12.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Apteka zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności z powodu zmiany warunków prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Zmiana obowiązywać będzie od dnia wskazanego przez Aptekę, który nie może być wcześniejszy niż 7 (siedem) dni od dnia udostępnienia zmienionego Regulaminu w Witrynie. Każdego Kupującego/ Użytkownika podczas zakupu za pośrednictwem Witryny obowiązuje wersja Regulaminu w treści aktualnej na dzień złożenia Zamówienia i akceptowana przez Kupującego w momencie dokonywania Zamówienia.
2. O wszelkich zmianach Regulaminu Sprzedający poinformuje Kupujących/ Użytkowników drogą elektroniczną na wskazany przez nich podczas rejestracji lub składaniu Zamówienia adres
e-mail, co najmniej na 7 (siedem) dni przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu. Dla pozostałych Kupujących, którzy nie zarejestrowali Konta na witrynie lub nie składali wcześniej Zamówienia, aktualna wersja Regulaminu będzie umieszczona na Witrynie w zakładce „Regulamin”.
3. Kupujący ma zawsze dostęp do aktualnej wersji Regulaminu za pośrednictwem Witryny w zakładce „Regulamin”. W trakcie realizacji Zamówienia oraz w okresie rękojmi Kupującego obowiązuje Regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu Zamówienia.
4. Konsument ma prawo do skorzystania z następujących pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów:
a) wystąpienie z wnioskiem do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1930), o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
b) wystąpienie z wnioskiem do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1930), o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedającym;
c) za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod adresem: www.webgate.ec.europa.eu/odr;
d) wystąpienie z wnioskiem do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów;
e) skorzystania z pomocy z jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
5. Sprzedający informuje, że właściwy dla Sprzedającego ze względu na miejsce prowadzonej działalności jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Łodzi. Adresy poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dostępne są na stronie internetowej www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
6. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie obowiązujące regulacje prawne, a w szczególności przepisy:
a) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 123),
b) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287),
c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz.Urz.UE.L 2016 Nr 119, str. 1),
d) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740),
e) ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2301),
f) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych (Dz.U. z 2015 r. poz. 481).